آیا درمان با لمینت بهتر از کامپوزیت است ؟
نوشته شده توسط : محمد ناصری

آیا پردازش لمینت از روکش کامپوزیت بهتر است؟


در پاسخ ، من به طور قاطع باید بگویم که هر روش درمانی جای خود را دارد و به شرایط دندان بستگی دارد ، که برنامه درمانی مناسب انتخاب می شود. و کلیه روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان ، لمینت ، روکش از مواد سرامیکی کامل و ... بر اساس بسیاری از تحقیقات و مطالعات در زمینه دندانپزشکی انجام می شود و در تمام دانشکده های دندانپزشکی در سراسر جهان تدریس می شود و همکار در پزشکی دندان می گوید که بهترین درمان لمینت دندان است. یا رد روش کامپوزیت روکش باید به عنوان ناآگاهی یا تعصب غیر منطقی آن تلقی شود.

هیچ درمان خوبی مطلق نیست و هر درمانی دارای مزایا و ویژگی های آن است و مهمترین نکته در اینجا انجام صحیح و حرفه ای هر روش درمانی و انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط حفره دهان و دندان بیمار و در صورت انجام هر روش درمانی است. غیر اصولی عوارض جانبی وجود دارد. در مورد روش درمان باید متناسب با شرایط بیمار تصمیم گیری شود و در بعضی موارد روش روکش کامپوزیت بهتر از لمینت سرامیکی و در بعضی موارد برعکس است. مهم نیست که نسبت به یک روش درمانی تعصب داشته باشید و از تمام روشهای درمانی انتخابی آگاهی کامل داشته باشید و درمان را به درستی و حرفه ای انجام دهید.



من می خواستم نکته بسیار مهم دیگری را با شما عزیزان در میان بگذارم و آن این است که هر کلمه ای که در رادیو و تلویزیون گفته می شود لزوماً ضروری نیست و فکر نکنید اگر پزشکی در برنامه های رادیو و تلویزیون صحبت می کند ، باید بودن کلمه درست است. متأسفانه اکثر این برنامه ها جنبه تبلیغاتی دارند و با دریافت مبالغ هنگفت ، از پزشکان رادیو و تلویزیون برای ساخت برنامه ای در زمینه پزشکی دعوت می شوند که هم رادیو و تلویزیون برنامه خود را کامل می کند و هم درآمد کسب می کند و برای دکتر تبلیغاتی است.



آیا کامپوزیت ونیر یا لمینت به دندان آسیب می رساند؟


مانند هر روش درمانی آرایشی دیگر ، پاسخ به سوال بالا انتخاب برنامه درمانی مناسب و انجام دقیق عمل است.

معمولاً بسیاری از موارد و مشکلات با کامپوزیت ونیر یا لمینت قابل اصلاح نیستند و اگر این کار در چنین مواردی انجام شود ، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می کند ، به عنوان مثال برخی بی نظمی ها نیاز به درمان ارتودنسی دارند و با روکش سرامیکی یا لمینت قابل اصلاح نیستند. .

نکته دیگر بحث در مورد اجرای دقیق و اساسی درمان است ، یعنی اگر برای فرد یک دندان کامپوزیت یا لمینت تجویز شود ، اما برای او درمان بی کیفیت باشد ، باز هم از مشکلات و نارسایی های درمانی زیادی رنج خواهد برد.



در مورد اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟
لازم به ذکر است که هر دو روش درمانی ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و نمی توان درمان را کاملاً خوب تعریف کرد و معمولاً انتخاب بر اساس شرایط و وضعیت دندان ها انجام می شود.

مانند روکش کامپوزیت ، لمینت پوسته ای نازک است که به سطح خارجی دندان زیبایی می چسبد. اما تفاوت هایی با روکش کامپوزیت وجود دارد:

2- مواد لمینت سرامیکی و مواد کامپوزیتی روکش رزین است

3- لمینت در آزمایشگاه تولید می شود اما کامپوزیت مستقیماً روی دندان است

3- لمینیت معمولاً در سه جلسه درمان انجام می شود اما کامپوزیت در یک جلسه قابل انجام است.

3- لمینت از مقاومت فشاری بالاتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است.

3- قیمت لمینت بالاتر از کامپوزیت است.

oration رنگ لمینت نسبت به کامپوزیت نسبتاً کم است.

3. دندانهای لمینت معمولاً بیشتر از دندانهای کامپوزیت است.

تعیین تعداد لمینت ها یا اینکه آیا روکش بهترین گزینه برای شماست یا خیر ، لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا تجربه خود را با شما در میان بگذارد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: